El transport públic sovint resulta imprevisible. Pràcticament cada dia, els usuaris del metro, autobús o tren es troben amb contratemps que causen retards o fins i tot interrupcions als seus viatges.
Aquests contratemps poden provocar que algú arribi tard al treball, a un examen o a una altra cita important. Per això, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha implementat una pàgina web on els usuaris poden obtenir un justificant en cas de problemes amb el transport suburbà de la ciutat. En aquesta plataforma es proporciona informació sobre incidències que han provocat la interrupció del servei durant més de cinc minuts. També es detallen els casos en què, de manera no planificada, s’ha suspès temporalment el servei en una secció de la línia o s’ha tancat alguna estació de metro.
Per obtenir el justificant, només cal accedir a la pàgina web i seleccionar la data en què va ocórrer la incidència. Després es mostren les línies de metro afectades aquell dia, es tria la línia rellevant i es procedeix a la següent etapa. L’usuari haurà de proporcionar una adreça de correu electrònic on TMB enviarà el justificant de manera immediata. En cas que no aparegui la incidència desitjada, es pot seleccionar l’opció “no apareix la incidència que busco“. En aquest cas, s’haurà de completar un formulari amb informació personal, data, línia i estació afectada, així com detalls sobre la situació. TMB revisarà i respondrà a la sol·licitud en els propers dies.