La ciutat de Barcelona es publicita aquest Nadal en els emblemàtics autobusos vermells de dues plantes a Londres i als EUA

DURANT NOVEMBRE I DESEMBRE, BARCELONA DURÀ A TERME UNA CAMPANYA DE PROMOCIÓ COM A DESTINACIÓ TURÍSTICA NADALENCA, AMB UN PRESSUPOST DE 600.000 EUROS.

Turisme de Barcelona va revelar avui la seva estratègia per a l’any 2023, destacant la inclusió, per primera vegada, d’un mercat emissor de llarg abast, com és els Estats Units, en una acció temporal. Com a part d’una iniciativa creativa, la ciutat s’anunciarà en 50 autobusos de dos pisos a Londres, a partir del pont de la Puríssima.

La nova campanya creativa adopta la forma d’un calendari d’advent, on les lletres de la paraula «Barcelona» es transformen en caselles obertes. El lema triat és «Barcelona, un Nadal obert al món». Encara que l’enfocament l’any passat estava en els visitants locals a causa de les restriccions de viatge, enguany Barcelona busca atreure a turistes internacionals, especialment de l’àmbit anglosaxó, amb èmfasi en el turisme de compres. Aquest segment s’ha destacat pel seu interès en la despesa en compres i la seva estima per la cultura i les tradicions.

El consorci turístic públic-privat assenyala que la temporada nadalenca és única, ja que la despesa del turista internacional supera la mitjana anual en més de 100 euros per persona i dia. El visitant nord-americà, juntament amb el mercat asiàtic, registra un de les despeses més altes, aconseguint els 109,8 euros per persona i dia, amb una mitjana total del viatge de 1.900 euros, en comparació amb la mitjana internacional de 1.100 euros. La campanya als Estats Units va començar a la fi d’octubre en plataformes digitals com a META, TikTok, Google i YouTube, amb un enfocament particular en ciutats com Vermont, Chicago, Nova York, Boston, Washington, Miami, Los Angeles i San Francisco.

En el cas del Regne Unit, Turisme de Barcelona destaca que els visitants britànics es consideren extracomunitaris des del Brexit, la qual cosa els permet beneficiar-se del servei de devolució de l’IVA Tax Free, actuant com un estímul per a la despesa en compres. La campanya també té com a objectiu augmentar la despesa mitjana diari dels visitants britànics a Barcelona, que actualment se situa en 76,6 euros, per sota de la mitjana europea de 84,6 euros a la ciutat, malgrat ocupar la tercera posició a Catalunya amb 965 euros per estada. La publicitat en els emblemàtics autobusos vermells durant dues setmanes s’estima que impactarà a aproximadament dos milions de persones. A més, es durà a terme publicitat en ciutats com Manchester, Bristol, Edimburg i Glasgow a través de diversos formats digitals.