A punt el bus a demanda d’El Farró-Galvany de Sarrià-Sant Gervasi

Entra en funcionament el 28 de novembre i amb l’aplicació El meu Bus, els usuaris podran fer la reserva de la seva plaça, indicar opcions i rebre avisos del servei

L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posaran en marxa el pròxim 28 de novembre un nou servei d’autobús a demanda pels barris d’El Farró Galvany, del districte de Sarrià- Sant Gervasi.

El nou servei es presenta com una solució avançada a les necessitats de mobilitat dels veïns i veïnes d’aquests barris, i acosta el veïnat d’El Farró a serveis bàsics com el CAP Adrià o l’Hospital Platón. Es tracta de la quarta implantació a Barcelona del servei públic a demanda després dels que ja es van presentar a Montbau, Torre Baró i Torre Baró Sud-Vallbona Sud.

En aquest cas se seguirà la mateixa pauta de funcionament que a les línies a demanda ja en actiu, i el seu funcionament estarà basat en l’ús de l’aplicació El meu Bus. Així, les persones usuàries només hauran de registrar-se a l’aplicatiu, seguir les indicacions per fer la reserva i acudir a la parada d’origen quan el bus estigui a punt d’arribar per la recollida. Quan no hi ha peticions, l’autobús es manté aturat en el punt de regulació.

Des d’aquest dilluns 21 al divendres 25 de novembre, s’ha iniciat una marxa en blanc amb la que es pretén que els veïns i veïnes puguin provar el servei, sense necessitat de validar els títols de transport i amb l’ajuda d’un informador.

Amb aquest nou servei a El Farró-Galvany, es milloraran també les prestacions, flexibilitat i eficiència de les línies existents a la zona que seguiran funcionant amb la seva freqüència de pas habitual.

Un sistema adaptable i flexible

El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació (com més antelació, més garantia que pugui ser atesa). En el cas d’El Farró-Galvany es comptarà amb 16 parades fixes per escollir el lloc de pujada, l’hora (dins de l’horari establert, de 7 a 21 hores de dilluns a divendres, de 8 a 21 hores els dissabtes i de 9 a 21 hores els diumenges) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica.

Les peticions es poden cursar tant amb aplicació al mòbil com per trucada de telèfon gratuït. La mateixa aplicació, que també es diu El meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d’Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la, indicar si es viatja amb un cotxet de nadó o en cadira de rodes, marcar parades favorites, consultar les reserves fetes i rebre avisos de les variacions en el servei.