TMB posa en servei 7 busos més d’hidrogen a la línia X1

FINS AL 2025 TMB INCORPORARÀ FINS A 60 VEHICLES AMB AQUESTA TECNOLOGIA DE ZERO EMISSIONS

Avui dilluns quatre vehicles d’hidrogen s’han sumat a la línia X1 d’autobusos que ja compta amb el primer bus d’hidrogen que circula a Espanya. En aquesta mateixa línia s’hi uniran al juny tres autobusos d’hidrogen més, i fins al 2025 TMB incorporarà fins a 60 vehicles amb aquesta tecnologia de zero emissions

L’aposta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per la mobilitat sostenible dona un pas més amb la incorporació de set  vehicles d’hidrogen a la línia X1, quatre ho fan avui i tres més durant el mes de juny.

Tots ells se sumaran al primer bus d’hidrogen que ja circula en tot l’Estat en aquesta mateixa línia de XPRESBus, que connecta el centre de la ciutat amb els nodes intermodals de Francesc Macià i Glòries. A més, fins al 2025 TMB incorporarà fins a 60 vehicles amb aquesta tecnologia de zero emissions. Així ho va anunciar la presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la jornada La mobilitat sostenible amb hidrogen, que es va celebrar el passat dijous, 26 de maig a Barcelona.

L’augment significatiu dels vehicles d’hidrogen a la flota de bus va en línia a la transformació que la companyia ja està fent i que la converteixen en capdavantera en mobilitat sostenible, com es pot veure en l’evolució del tipus de propulsió de la flota:

Més inversió per ser més sostenibles

TMB, en línia al seu Pla Estratègic 2025, ha reforçat l’adquisició de vehicles més sostenibles per minimitzar l’impacte del transport de bus en el medi ambient, això ja és una realitat i entre 2021 i 2024 la flota comptarà amb 210 vehicles híbrids de gas natural, 154 elèctrics i 46 d’hidrogen.

Per fer aquesta aposta per la mobilitat sostenible, TMB ha iniciat una inversió que arribarà a gairebé 410 milions d’euros en adquisició de vehicles d’energies netes fins al 2026. Igualment es preveu que amb els anys el preu d’aquestes adquisicions sigui més assequible, fet que converteix l’hidrogen amb una energia també més sostenible econòmicament.

A més, el bus d’hidrogen està resultant ja més eficient a nivell de consum. Així es demostra després que el passat 7 d’abril TMB posés en servei el primer bus d’hidrogen amb una previsió de consum de 9kg/100 km que en realitat s’ha quedat en 6,82kg/100 km, tot i que durant l’estiu es preveu un increment de consum en un 40% aproximadament, amb la qual cosa la mitjana ponderada al llarg de l’any seria de 7,51 kg/100 km.