T-usual i T-jove: un gran èxit en vendes
La T-usual duplica les vendes dels antics abonaments mensuals i la demanda de la T-jove es triplica als punts de venda de la xarxa de metro TMB.
L’entrada en vigor el dia 1 de gener del nou sistema tarifari del transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana, que rebaixa els preus per usuaris habituals i joves, ha experimentat un gran increment en vendes en les targetes i abonaments. La T-usual, targeta mensual personalitzada de número de viatges il·limitat amb un cost de 40 euros, incrementa un 120% respecte als antics abonaments equiparables T-mes, T-50/30 i T-Trimestre.
La T-jove, que ha passat de tenir un cost de 105 a 80 euros, ha triplicat en dos dies les vendes enregistrades l’any 2019 a les mateixes dates.
Per contra, la targeta unipersonal T-causal que substitueix a l’antiga T-10 destinada a usuaris poc habituals, ha incrementat el cost de 10,20€ a 11,35€ i, conseqüentment, ha patit una davallada en vendes d’un 22% respecte a la T-10.
En global, i segons els recomptes provisionals de les 158 estacions dels dies 1 i 2 de gener, els dos primers dies del 2020 s’han incrementat les vendes de títols integrats un 6% respecte de l’any anterior.
Per tal de promoure el coneixement i l’ús dels nous abonaments, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha engegat una campanya amb l’eslògan La teva forma de viatjar ja té títol. TMB també col·labora en la difusió de la campanya a través dels seus canals habituals. Es troba disponible al web i les xarxes socials corporatives, al MouTV, en missatges de megafonia i també en fullets.