Adif inicia aquest mes la primera fase de actuacions per la implantació del ample internacional del tram entre Martorell i Castellbisbal.
Aquesta primera fase no generarà afeccions al tràfic ferroviari dels viatgers. El primer que faran serà enfocar-se en la renovació de la via ramal d’accés a la factoria Seat a Martorell. Es centraran en la substitució de travesses i carril i en l'adequació del túnel a la normativa vigent. Els treballs per a la rehabilitació de l’antic túnel de Castellbisbal també donaran inici, actualment sense servei.
El pressupost de l’obra és superior als 64,1 milions d’euros.
Dintre d’aquest marc de planificació per executar les obres i desenvolupar les diferents fases, tant en el propi tram Castellbisbal-Martorell com a les obres actualment en curs en el trajecte Martorell-Sant Vicenç de Calders, Adif ha establert diverses mesures alternatives per a garantir la fluïdesa de determinats trens de mercaderies en direcció sud-nord i viceversa (Tarragona-França).
L'administradora d'infraestructures ferroviàries espanyola ha dut a terme diferents treballs per a possibilitar la circulació de trens a través del túnel del Gornal, en L’Hospitalet, durant aquests darrers mesos. Entre aquests treballs figuren:
- La substitució de 120 travesses.
- La modificació del traçat de via.
- La millora de la capa de balast.
- Operacions per a assegurar els paràmetres geomètrics de la via.
- Neteja de residus i altres materials.
- El muntatge de canaletes per a instal·lacions.
- La reposició de cablejat que havia estat sostret.
- I adequacions d'aparells de via, del sistema d'electrificació i d'instal·lacions de seguretat i comunicacions.
Han elegit agost per realitzar aquestes modificacions i renovacions en la superestructura de la via en el ramar d’accés i la platja de vies de la fàbrica automobilística, degut al menor impacte en l’activitat de la factoria de Seat.