Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) renovarà la seva flota d’autobusos i el Banc Europeu d’ Inversions (BEI) aportarà 74 milions d’euros.
TMB canviarà els autobusos dièsel i de gas natural per 254 autobusos nous, 116 dels quals seran elèctrics i la resta serà un conjunt compost per autobusos híbrids i de gas natural d’última generació. Tot i que no tots els autobusos nous seran elèctrics, es pot afirmar amb rotunditat que si que seran més segurs i menys contaminants.
La nova generació d’autobusos arribaran en tres tandes. La primera onada arribarà aquest any amb 105 vehicles, a finals del 2019; la segona la veurem al 2020 amb 75 més; i per últim al 2021 arribaran 74 més.
Amb aquesta renovació es busca fomentar l’ús del transport públic i augmentar la demanda del mateix alhora que es redueix l’ús del transport privat; per tal de millorar la qualitat del aire.
El projecte aportarà beneficis socials i al medi ambient, però no només això, també contribuirà a la creació de 1.084 llocs de feina durant la fase de creació del nous vehicles, segons xifres del BEI. Barcelona ha experimentat un increment del 17% a l’ús d’autobusos públics urbans.
L’acord entre les dos institucions ha estat firmat per el Director d’Operacions del BEI a España, Joan Basora,i per el Conseller Delegat de TMB, Enric Cañas. Cañas ha declarat que “agraeix el decisiu suport del BEI a l'actual renovació mediambiental de la flota d'autobusos de Barcelona, molt centrada en l'electrificació. Els 116 autobusos totalment elèctrics que s'introduiran fins a 2021 permetran disminuir les emissions en línies senceres de la nostra xarxa principal, com les línies H16, V11, V13 i V15”.
L’ inversió finançada per el Banc Europeu d’Inversions farà possible millorar el sistema d’informació a bord i també construir noves estacions de càrrega elèctrica.