La futura parada de la Línea 5 de metro d’Ernest Lluch s’ubicarà a la cantonada de la carretera de Collblanc amb el camí de la Torre Melina. La infraestructura està acabada des de fa cinc anys , però la posada en funcionament d’aquesta s’ha anat endarrerint. Els veïns ja no creuen en l’últim calendari que es va establir on es preveu la finalització i obertura al 2021. Un dels veïns anomenat Pedro Alonso, que pertany a l’Associació de Veïns de l’Avinguda de Xile ha comentat el següent: “Acumulem vuit o nou anys de retards i els que encara vindran; com a veí crec que llencen la pilota endavant i res més, seguirem igual”.
Una parada estratègica
Aquesta estarà situada entre les estacions de Collblanc i Pubilla Cases, les quals es troben a 1.200 metres de distància. La futura estació tindrà dos accessos, un des de Barcelona i l’altre des de l’Hospitalet de Llobregat i funcionarà com a intercanviador de transport públic important, pel fet de que aquí arriben les tres línies de Trambaix i moltes d’autobús. Els veïns consideren que és una obra molt important per fomentar l’ús del transport públic i no entenen com s’ha pogut anar endarrerint.
Una dècada de retard
Les obres d’aquesta nova estació de metro van començar el 2009 i haurien d’haver acabat dos anys més tard. El 2011, l’empresa que executava els treballs va fallar i des de llavors s’han anat acumulant endarreriments. El fet de que aquesta entri en funcionament a partir del 2021 és l’última precisió de la Generalitat de Catalunya, és a dir, deu anys més tard del que estava previst. El mes de desembre va anunciar la licitació de les obres d’arquitectura i instal·lacions de l’estació per un valor de 15,8 milions d’euros, cost necessari per què es dugui a terme el projecte. Els treballs encara no han començat. Durant el 2019 també s’haurà de licitar un altre paquet d’obres i això sumarà un total de 17,2 milions més, juntament amb els 40 milions que ja porten invertits.