FGC estudia el tramvia del Camp de Tarragona

Avui, el conseller de Territori i Sostenibilitat anomenat Damià Calvet, s’ha reunit amb els governs municipals de Tarragona, Vila-seca, Reus, Cambrils i Salou, per tractar detalladament el desenvolupament del sistema de tren-tramvia i per posar al dia la part catalana del pacte per a les infraestructures. També ha explicat a la trobada que el Departament ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), l’impuls de tres estudis per implantar aquest sistema de transport públic: l’estudi informatiu, l'estudi d'impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferroviària, els quals han de permetre implantar el tren-tram.

Aquest projecte, com ha comentat Calvet, es vol portar a terme amb una perfecta seqüència amb el desmantellament i integració urbana de l’actual via de la costa, a partir de l’entrada en funcionament de la variant en velocitat alta entre Vandellòs i el nus de Vila-seca, que no acaba d’entrar en servei però està gairebé a punt. També ha dit que cal establir un bon sistema de transport ferroviari i que es vital que els calendaris de les actuacions de totes les administracions vagin compassats.

Per desenvolupar aquesta actuació, han fet reunions a la part catalana, que recullen l’esperit del pacte enfocat a les infraestructures del Camp de Tarragona, entre la Generalitat i el territori. Han demanat reiteradament la celebració d’una cimera amb l’Estat i veuen voluntat per part del Ministeri, encara que no tenen data, però esperen que es pugui celebrar al llarg de les pròximes setmanes.

L’actual titular de Territori, diu que des del Govern també s’ha manifestat a l’Estat la necessitat d’estudiar una variant al nord de Tarragona per al transport de mercaderies perquè aquestes passin per fora les ciutats, ja que diuen que sinó, ens trobaríem amb la perversió de tenir els passatgers passant per fora les ciutats i les mercaderies per dins. Es tracta de millorar tant el transport de viatgers com el de mercaderies i poder desplegar-los en plenitud.

Calvet ha dit que a vegades tenen la sensació que a l’Estat li fa mandra tot el que té a veure amb Catalunya, i que amb altres temes d’infraestructures el hi ha passat el mateix. Ha arribat al punt que en moltes ocasions demanen que els hi facin una encomana de gestió per a poder-les desenvolupar. També ha comentat que a Catalunya necessitem saber de quina manera l’Estat està afrontant el projecte de desmantellament que acaba d’adjudicar. És per això que es necessita una cimera, ja que a partir d’aquí, s’integrarà el projecte per que permeti encabir el projecte de desmantellament i lligar-lo amb el sistema de transport públic de tren-tram.

El Govern vol fer casar els calendaris del compliment de la Declaració Impacte Ambiental i l’habilitació d’un bon sistema de transport públic al Camp de Tarragona.