L'empresa espanyola torna a la ciutat comtal, amb una possible evasió legal en el seu nou model de negoci, que podria reobrir el conflicte amb els taxis.
El nou model de negoci i l'adaptació de Cabify
Des d'aquesta setmana Cabify ha tornat a operar a Barcelona adaptant el seu model de negoci al decret llei aprovat per la Generalitat, però complint la norma, més important, de demanar un VTC amb 15 minuts d'antelació només en el primer viatge.
La multinacional ha trobat un buit legal en la normativa impulsada pel Govern, en convertir-se d'una empresa de viatges a una empresa de transports. A partir d'ara, des de l'aplicació, ja no es contractarà únicament el viatge sol·licitat, sinó que s'acordarà amb l'usuari un contracte anual del servei, sense costos i prorrogable, però pagant únicament els trajectes realitzats. Això vol dir que, el requisit de demanar un vehicle amb 15 minuts d'antelació, només s'aplicarà en el primer viatge, al tenir ja contractat el servei per un any.
Cabify funcionarà amb aquests paràmetres gràcies a l'adquisició de Prestige & Limousines, empresa que té 300 llicències de VTC a Barcelona i altres 300 a Madrid. En adquirir aquesta societat, l'app de la companyia ja no fa d'intermediari, la qual connectava filials o empreses de VTC amb els seus clients. Des d'ara la multinacional oferirà directament el servei amb la seva pròpia flota de cotxes, i així poder establir un contracte, de tu a tu, amb el client, que faciliti l'activitat de l'empresa.
Per ara, el nou model ha funcionat correctament sense cap conflicte. Tot i així, la ja anunciada flota de 300 cotxes, preveu alguna demora en hores altes de demanda del servei, davant els seus més de 50.000 usuaris que ja han acceptat les noves condicions per a l'ús de Cabify. Tot i que la companyia ja ha avisat que la flota inicial s'anirà ampliant amb el pas del temps per satisfer la demanda dels seus clients.