Una xarxa de metro ben connectada

És innegable que la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana, té una de les millors xarxes de transport públic d’Europa, no només per la seva connectivitat en punts turístics i de trànsit, sinó pel manteniment que en gran part tenen tots els transports del servei públic. Ara bé, quasi sempre hi un ‘però’, i en aquest sembla ser que no serà menys...

Una xarxa de transport

Comencem per l’àrea metropolitana. Comptant amb el metro, tramvia, autobús i tren, tenim una connectivitat que arriba des de Cornellà de Llobregat, passant per Esplugues, Sant Just i l’Hospitalet, que ens pot enviar directament al centre de Barcelona. Per l’altre banda, estaria també Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramanet o Badalona.

Certament, en uns 20 o 25 minuts com a màxim, podem estar ja a la zona de Francesc Macià i l’Eixample, fet que suposa estar ja pel centre i amb uns 10 o 15 minuts més i  podríem arribar-hi fins i tot a Plaça Espanya i Catalunya.

Efectivitat i rapidesa

Ara bé, què passa si volem anar des de l’aeroport? En aquest cas ja es complica una mica la cosa. Lògicament, hi ha autobusos que et porten des de Plaça Espanya, l’Estació del Nord o Sants, i altres punts cèntrics cap a l’aeroport del Prat de Llobregat.

Per altra banda, també és cert que la introducció de la L9, és capaç d’arribar fins a la mateixa T2 (cosa que abans no es podia). Però el problema està, en què un cop havent sortit de l’aeroport, els que volen anar al mateix centre de Barcelona, si ho volen fer amb el metro, estan obligats a fer transbord i agafar una altra línia.

Combinacions efectives

La combinació que les dades mostren que s’utilitza més, és la d’anar fins a Collblanc i després agafar la L5 per tal d’anar a Sants, Sagrada Família o fins i tot fer una segona combinació per anar a Plaça Espanya o Catalunya.

El problema està en que la gent que surt de l’aeroport i agafa el metro, acostuma buscar rapidesa i senzillesa en el desplaçament, amb la qual cosa el fet d’haver de fer el transbord, ja complica una mica més les coses.

Extrapolar els aspectes positius

Si ens fixem en altres ciutats com Londres, París o Madrid, les combinacions que hi ha són molt més directes i ràpides, amb la qual cosa és molt més senzill.

Tot i així, hem de reconèixer com s’ha dit ja, que podem estar orgullosos de tenir una de les millors xarxes de transport públic, i que és capaç de connectar de manera molt efectiva gran part de la ciutat i la seva àrea metropolitana.