Es reconeix la possibilitat que els horaris dels treballadors s’ajustin a les expectatives dels viatgers
Quan la Unió Europea va aprovar el Paquet de Mobilitat número 1, va assignar els mateixos períodes de conducció i descans als conductors d’autobusos turístics que als conductors de transport de mercaderies. Aquesta mesura va ser molt discutida ateses les evidents diferències entre ambdós mitjans, perquè els vehicles turístics s’han d’adaptar als ritmes dels viatgers, cosa que ha fet la Comissió Europea per enumerar finalment les seves últimes propostes, i la possibilitat de que els horaris dels passatgers. treballadors s’ajusten a l’expectativa dels viatgers.
IRU celebra la proposta de la Comissió
“Ens alegra veure que, tres anys després, la Comissió ha adonat que les normes actuals no s’ajustaven al sector de transport de passatgers i s’ha proposat rectificar l’error”, celebra Raluca Marian, directora de defensa de l’IRU a la Unió Europea . “Comptar amb disposicions específiques sobre els temps de descans per al turisme permetrà als conductors reaccionar millor a les situacions que es produeixen durant els seus viatges alhora que redueix l’estrès generat per una regulació que no s’ajusta a ells”.
Més parades i jornades desiguals
Aquests conductors tenen que s’adapten al ritme dels seus passatgers, de manera que tenen que afronten habitualment un major nombre de parades i interrupcions i la durada de la seva jornada varien en funció de la ruta turística de cada dia. A l’IRU considerem que aquest és un pas en la direcció adequada tant per als professionals com per al medi ambient, s’ajuda a fomentar un transport col·lectiu més eficaç.
“Ara demanem als qui fan lleis que donin suport a aquesta proposta i impulsin un canvi que tingui un impacte real en el sector turístic, especialment per als conductors”, ha conclòs Marian.