Barcelona’t amb TMB, la nova campanya per guanyar viatgers als transports

La veurem en suports propis de TMB com autobusos, opis de metro o plataformes digitals i es complementarà amb insercions a premsa, falques de ràdio i un spot audiovisual

Barcelona’t amb TMB és la campanya de potenciació de l’ús del transport públic que posa en marxa aquesta setmana Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

La pandèmia per coronavirus va provocar un descens significatiu d’usuaris en la utilització del transport públic que van modificar els seus hàbits de mobilitat i va incrementar l’ús del transport privat, provocant de nou un increment de la contaminació i de la congestió del trànsit a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Les dades de la davallada oscil·len entre un 23% menys de desplaçaments al metro respecte de l’any 2020, tot just ara fa dos anys i en el preludi immediat de la pandèmia del coronavirus. En el cas del servei d’autobusos la situació encara és pitjor, perquè la caiguda encara és major, d’un 25 % respecte d’ara fa 24 mesos.

La tendència històrica del servei públic de mobilitat a la ciutat, com a totes les capitals, és que el mes d’agost és el pitjor moment de l’any, respecte als desplaçaments. És aleshores sempre que es registren les dades més baixes. Ha estat així des de 1999, des que TMB ofereix dades.

Un intent de recuperar el número de usuaris

Ara, la campanya Barcelona’t amb TMB pretén recuperar i incrementar el numero d’usuaris de transport públic, destacant els valors de viatjar a les xarxes de TMB i reforçant l’orgull de viure a Barcelona i a cada un dels municipis on la companyia presenta servei.

La primera fase de la campanya, que no suposarà un increments del pressupost de publicitat, es mostrarà principalment en suports propis de TMB (autobusos, opis de metro, suports digitals…) i es complementarà amb insercions a premsa, falques de ràdio i un espot audiovisual.